+48 18 2000 815
ul. Olczański Wierch 11a

Wierch Przeddomiański

Czas przejścia 1h, odległość 3,5km

Wierch Przeddomiański położony jest na południowy wschód od ul. Kościuszki. Jest niezabudowany ani nie zalesiony, co sprawia, że na całej długości szlaku można podziwiać widoki na Bukowine Czarną Górę, Rzepiska i całe pasmo Tatr. Jest szlakiem bardzo łatwym, nadającym się do wędrówek pieszych i rowerowych.
Trasę rozpoczynamy na ul. Kościuszki, skręcamy w uliczkę naprzeciw domu nr 154 i idziemy kilkaset metrów pomiędzy domami w kierunku lasu „Spalenisko”. Przechodzimy las i po kilku minutach jesteśmy na Przeddomiańskim Wierchu. Stamtąd podążamy 2km szlakiem mijając kapliczkę do skrzyżowania przy wielkiej sośnie. Tam skręcamy w lewo i schodzimy w dół w kierunku wsi. Przechodzimy potok i za kilka minut wychodzimy na Wierch Spiski.

Wierch Niski

Czas przejścia 1,45h, odległość 6,6km.

Szlak ten prowadzi po wierchach znajdujących się na południowy wschód od Bukowiny Tatrzańskiej. Szlak łatwy nadający się do wędrówek pieszych i rowerowych, z krótkimi, ale dość stromymi zejściami i podejściami.
Wyruszamy od „Klina” (rondo w Bukowinie tatrzańskiej) stromą asfaltową drogą w kierunku Wysokiego Wierchu. Po kilku minutach dochodzimy do rozdroża, przy którym znajduje się CWiR Rysy, tam skręcamy w lewo i po 3 minutach dochodzimy do miejsca, w którym kończy się asfalt.. Tam należy skręcić w uliczkę odchodzącą w lewo. Kilkaset metrów dalej docieramy do następnego rozwidlenia i tam także kierujemy się w lewo w dróżkę biegnącą w dół. Tu zaczyna się Wierch Niski, którego grzbietem biegnie szlak na pograniczu lasów i polan, skąd roztaczają się widoki na Bukowinę, Brzegi i Tatry. Wierchem tym idziemy około 20 minut i dochodzimy do miejsca gdzie droga zaczyna schodzić w dół. Tu będzie kilka rozwidleń, ale my będziemy się kierować w dół. Po kilku minutach zejścia dotrzemy do potoku, stamtąd wyjdziemy na Wierch Przeddomiański, do skrzyżowania pod wielką sosną, skąd dookoła roztaczają się przepiękne widoki. Z tego miejsca możemy wybrać dwie drogi: prosto dojdziemy na Wierch Spiski, a w lewo szlakiem przez Przeddomiański Wierch, poprzez las „Spalenisko”, wyjdziemy na ul. Kościuszki w okolicach poczty.

Szlak z Brzegów do Bukowiny Dolnej

Czas przejścia 1,10 h, odległość 4,8 km.

Szlak biegnie Wierchem Brzegowskim, z którego rozciągają się piękne widoki na Rzepiska oraz Tatry Bielskie i Wysokie.
Pierwszy etap trasy jest bardzo łatwy i atrakcyjny, drugi etap jest trudny ze względu na ostre zejście i przeprawę przez strumyk. Trasa nadaje się także na wyprawę rowerową.
Na szlak wchodzimy od górnej części Brzegów drogą obok krzyża, na początku asfaltową, a później już droga polną wiodącą przez Wierch. Po około 30 minutowym spacerze dochodzimy na Koziniec, gdzie zaczyna się zejście, po prawej stronie, kilka metrów od szlaku ciągnie się kilkusetmetrowe urwisko w stronę rzeki Białki. Po zejściu czeka nas przeprawa przez dwa strumyki, później lekkim wzniesieniem dostajemy się „Między Góry” gdzie po kilku minutach spaceru znajdziemy się w Bukowinie Dolnej, w okolicy skrzyżowania z drogą wychodząca na Głodowski Wierch.

Szlak wzdłuż rzeki Białki

Czas przejścia 1:30h, odległość 6,5km.

Jest to trasa różniąca się od innych szlaków w gminie gdyż wiedzie ona nie wierchem, lecz doliną po nabrzeżu rzeki Białki. Mimo iż nie ma dalekich widoków i szerokiej panoramy to ma ona swój niepowtarzalny urok, który tworzy rwąca górska rzeka płynąca u podnóża kilkusetmetrowego urwiska Litwinowej Grapy. Trasa bardzo łatwa trasa, bez podejść, świetnie nadaje się na piesze wycieczki oraz jazdę na rowerze.
Wycieczka zaczyna się na granicy Bukowiny i Białki pomiędzy stacją paliw a strumykiem. Za stacją skręcamy w lewo i bez problemów dotrzemy do samego końca szlaku, który oznakowany jest biało-niebieskim kolorem. Do szlaku można dojść w zasadzie z każdego miejsca w Białce Tatrzańskiej, gdyż ciągnie się on wzdłuż miejscowości, kilkaset metrów od głównej drogi. Po przejściu 6,5km skręcając w lewo wyjdziemy na drogę Pod Grapą w Białce Tatrzańskiej.

Ulica Sportowa i stara skocznia

Czas przejścia 20 min, odległość 900m

Ulica Sportowa to mała asfaltowa uliczka prowadząca z ronda na Klinie w Bukowinie Tatrzańskiej w kierunku potoku Poroniec i Termy Bukowina. Piękna widokowo trasa, na końcu której możemy wejść do lasu będącego już częścią Tatrzańskiego Parku Narodowego i tam spędzić kilka chwil. Za potokiem możemy zobaczyć „starą skocznię narciarską”, budowla popadła już w ruinę, ale nadal jest ciekawym obiektem wartym zobaczenia.

Droga na Rynias

Czas przejścia 1h (w dwie strony), odległość 2km (w jedną stronę).

Rynias jest to mała polana, na której znajduje się kilka domostw. Położona jest na skraju gminy, kilkadziesiąt metrów od rzeki Białki, wzdłuż której przebiega granica polsko-słowacka. Droga, która tam prowadzi jest łatwa, nadająca się na wycieczki piesze oraz rowerowe.
Aby tam dotrzeć trzeba wyruszyć z miejscowości Brzegi (droga ta zaczyna się obok domu nr 162 przy ul. Halnej). Pierwsze trzysta metrów wznosi się szeroką drogą ku górze. Dalej biegnie polana a później lasem, przez potok i tak po kilkunastu minutach znajdziemy się na następnym wierchu skąd możemy podziwiać widok na dolinę Białki, Tatry Bielskie i Wysokie. Stamtąd już tylko kilka minut drogi dzieli nas od Ryniasu. W drogę powrotną udajemy się tą samą drogą.

Litwinka

Czas przejścia 15 min, odległość 800m.

Litwinka jest to wzniesienie, na którego zboczach znajdują się dwie części wsi: z jednej strony Czarna Góra, a z drugiej Czarna Góra Zagóra. Od strony Bułki Tatrzańskiej Litwinka zakończona jest kilkusetmetrowym urwiskiem, u podnóża którego płynie rzeka Białka. Na szczycie znajduje się widoczny z daleka milenijny krzyż, dzięki czemu możemy go zlokalizować nawet z odległych miejscowości. Widoki, które się stamtąd roztaczają są niepowtarzalne i obejmują: Babia Górę, Kotlinę Nowotarską, Gorce, Pieniny oraz całą panoramę Tatr. Droga prowadząca tam, pomimo że wznosi się cały czas jest łatwa i krótka.
Można tam dojechać samochodem (na górze znajduje się wygodny parking). Dojście zaczyna się poniżej Sołtystwa w kierunku Czarnej Góry Zagóry i jest oznakowane.

Szlak z Sołtystwa na Czarnej Górze do Rzepisk

Czas przejścia 1:30h, odległość 6,2 km

Jeden z najpiękniejszych szlaków znajdujących się na terenie gminy, biegnący wierchami z Czarnej Góry do Rzepisk. Widoki, które możemy tam oglądać rozciągają się po kilkadziesiąt kilometrów we wszystkie strony. Możemy tu podziwiać od Babiej Góry począwszy, poprzez Gorce, Pienieny, całe pasmo Tatr oraz miejscowości Skalnego Podhala. Trasa z początku dość stroma, poniżej łagodna i przyjemna, ciągnąca się po wiechach Rzepik aż do granicy z Łapszanką. Nadaje się do wędrówek pieszych i rowerowych.
Początek trasy znajduje się na Sołtystwie gdzie Czarna Góra łączy się z Czarną Górą Zagórą. Na samym szczycie obok domu nr 28 skręcamy w dróżkę, która na początku łagodnie, a później coraz bardziej stromo wznosi się ku górze. Po 25 min. podejścia zaczyna się spokojna prosta droga, którą dojdziemy do kapliczki i zabudowań na Rzepikach – Paliki. Stamtąd można pozachwycać się widokami na Trzy Korony. Dalej idziemy drogą asfaltową i po przejściu 500m skręcamy w lewo na polną drogę, która zaprowadzi nas do Rzepisk – Grocholów Potok, przy granicy z Łapszanką.

Szlak Groń - Kotelnica - Białka Tatrzańska

Czas przejścia 1:20h, odległość 6,5km

Szlak wiodący wierchem położonym pomiędzy Groniem a Białką Tatrzańską. Z początku bardzo łatwy, później trochę trudniejszy, gdyż trzeba się uporać z 2-kilometrowym stromym zejściem. Szlak nadający się na wycieczki piesze i rowerowe.
Szlak zaczyna się w górnej części Gronia (Sewcy), gdzie znajduje się kilka budynków. Wiedzie nas droga polną, biegnącą wierchem, z którego roztaczają się widoki na Tatry i okoliczne miejscowości. Po godzinnym spacerze natrafiamy na rozwidlenie dróg – jedna biegnie prosto na lasem, druga skręca w prawo do lasu. Udajemy się tą drugą i po trzech minutach wychodzimy z lasu na Kotelnicę, skąd odsłaniają się przed nami wspaniałe widoki na Gorce, Kotlinę Nowotarską, Białke i Tatry. Dwukilometrowym zejściem wzdłuż wyciągu narciarskiego „Kotelnica” dochodzimy do Białki Środkowej w okolicy kościoła.